יום שבת, 21 בפברואר 2009

פגישה שמינית - פותחים בלוג!

תיעוד המידע
בתהליך התיעוד יתנסו התלמידים והמבוגרים בתהליך למידת חקר בנושא שיבחרו במשותף, כשמתוך סיפוריו של המבוגר המשמשים כמידע ממקור ראשון, אוטנטי ומשמעותי. התלמידים בעלי הסקרנות הטבעית, ישאלו שאלות, ויחד יבחרו ויתמקדו בנושא המעניין את התלמיד/ה והמבוגר/ת. התלמיד החונך ישתמש במיומנויות הטכנולוגיות לחיפוש המידע ואיתורו ויעשיר את הידע של המבוגר במיומנויות אלו. יחדיו חוקרים, לומדים ומתנסים ולבסוף מתעדים את הנושא בו בחרו ומציגים אותו.

משימות להיום:

  1. פתיחת הבלוג. כניסה לאתר blogger.com בחירת כתובת לבלוג ושם.
    פוסט ראשון: כתיבת הנושא הנבחר ושמות המבוגר החונך. פירוט מדוע בחרתם בנושא זה. התלמיד החונך ישאל שאלות המעניינות אותו בקשר לנושא הנבחר.
  2. פוסט שני: בחירת השאלה הנבחרת מתוך הרשימה אותה אנו רוצים לבדוק.
  3. פוסט שלישי: רקע על הנושא - פירוט היסטורי, גיאוגרפי ממקורות כתובים. מומלץ מאוד להוסיף תמונות (ניתן לסרוק תמונה ולהוסיף אותה, או לחפש באינטרנט). חשוב לציין בבלוג מהיכן לקחתם את מקורות המידע, שמירה על כללי האתיקה וזכויות היוצרים.

מקורות מידע אפשריים:

  • הסבר היסטורי
  • תמונה
  • מפה
  • ציור
  • קבצי קול (מוזיקה, שירים)
  • תרשים (גרף)
  • סרטון
  • ספר
  • עיתון
  • כתבי עת
  • כתבה, ידיעה
  • עדות ממקור ראשון
  • תעודות ומסמכים (ניתן לסרוק)

רעיונות אפשריים

  • ארץ מוצא, באיזו ארץ נולד המבוגר/ת ? מאיזו עיר עלה/עלתה לארץ ? מה ידוע לנו על הקהילה היהודית בארץ/עיר בה נולד המבוגר ? , סיפור העלייה לארץ , סיפורי ראשוני מתיישבים בארץ.
  • אירוע חשוב בתולדות היישוב בארץ , בה נכח או לקח חלק המבוגר/ת דוגמא: יום הכרזת העצמאות, "הייתי בין מקימי היישוב.." "הייתי חבר ב"הגנה", ב"אצ"ל"....
  • אירוע אישי משמעותי: "כך חגגתי את בר המצווה שלי..." "סיפורים מבית אבא.."
    סיפור על דמות משמעותית חשובה...." הכרתי את ראש הממשלה דוד בן גוריון..." "הכרתי את הסופר..."
  • סיפורו של חפץ - חפץ משמעותי למבוגר/ת הקשור לאירוע ו/או סיפור. כמו שעון מיוחד מבית אבא, אוסף מיוחד.
התוצר הסופי
יצירתיות....יצירתיות.....

ניתן לבחור במגוון כלים ודרכים להצגת תהליך הלמידה והתיעוד
בכלי האופיס השונים: קבצים, מצגות, אתרים , פוסטר- כרזה, תערוכה ועוד...
אנו בחרנו כדוגמא, בתבנית ההלוג ככלי להצגת תהליך הלמידה ההדדי המשקף את הדיאלוג היצירתי
המצגת מאפשרת את הצגת הנושא בצורה ויזואליות, מתומצתת וברורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה